lördag 28 februari 2009

Kassabok: Februari

Då är det åter igen dags för en månadsammanställning. Februari blev för oss en ganska billig månad, totalt gjorde vi av med 5448:-. Detta beror på att våra fasta kostnader var ovanligt låga, trots att hyran höjts.


Nytt för denna månaden är att vi även har försökt skriva ner vad vi handlar för var för sig. Genom att göra detta visade sig att vi gör av med nästan 1500:- var utöver de gemensamma kostnader. Dessa 1500:- består för hennes del bland annat av några "onödiga" luncher på stan, en present, en tidningsprenumeration och mobiltelefonabonnemang. För hans del är det bland annat en kursbok, 2 presenter och en klippning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Frisörsaxar kostar 95:- på Clas Ohlson, samma pris för den vanliga som för urtunningssaxen. Jag råkar veta det eftersom jag nyss köpte sådana. Om ni vill förbilliga hårklippningarna dvs...

Annars tycker jag som vanligt att det är otroligt bra jobbat av er båda att kunna hålla den snäva budgeten!

Sefo sa...

Det ser ju kanon ut! Ni är verkligen en inspiration!

29m2 sa...

Anonym: Vi ser det som att stödja våra lokala näringsidkare i dessa kristider, samtidigt som vi inte hade lyckats klippa bättre själv. Dessutom så kostar det minde än 200:- per gång.

Strävar Efter Finansiellt Oberoende: Tack, tack, denna månaden ska vi försöka skära ner lite på våra personliga småutgifter,

Anonym sa...

Jag lät min make klippa mig en (1) gång under en semester. Ja, det säger väl allt... en gång aldrig mer. Nu har jag klippkort där det kostar 190:- klippet, det tycker jag är helt OK.

29m2 sa...

Anonym2: Precis att för under 200:- veta att resultatet blir bra är helt okej.